PENGENALAN DIRI

My photo
kulim, kedah, Malaysia
lelaki/melayu/islam/bechelour of education/makan semua sental/milo o' ais/ronda2..

Monday, February 7, 2011

Aku dan Cinta

Di suatu pagi yang sepi, aku berjalan-jalan membawa diri tanpa arah tujuan,sekadar mengisi kekosongan hati yang entah bila akan dimiliki.Aku masih mencari-cari seorang insan sejati yang dpat menjentik sanubari yang degil ini. Tatkala angin bertiup nyaman dan sinaran matahari silih berganti dicemburui awan, terlihatlah aku akan sesuatu di sudut penjuru. Walaupun jelas kelihatan oleh mata hitamku, namun aku masih keliru dan tidak mengerti, apakah sebenarnya sesuatu itu yang mampu membuat langkahku terhenti dan kaku buat sejarak waktu.Aku memberanikan sifat maluku, menyapa identiti si tidak dikenali itu berulang kali. Teguran ikhlasku, tanpa diduga berjawab jua, walaupun membisu begitu lama.CINTA. Itulah secebis ungkapan yang ringkas sebagai jawapan. Namanya cinta. Jantungku berdegup kencang disaat cinta menuturkan kata-kata.Kejernihan dan keindahan cinta membuatkan aku luntur seketika.Pintuku yang selama ini terkatup erat,terbuka jua.Tewas di tangan cinta yang datang secara tiba-tiba.

Sejak pertemuan kali pertamaku dengan cinta, hatiku terpanah oleh kesopanan dan kelembutan tutur kata yang lahir dari hati yang murni lagi suci.Kehadiran cinta telah menjadikan hidupku lebih indah dan bermakna tanpa sedikit pun cacat cela.Tanpa aku sedari, cinta telah banyak mengajarku erti sebenar kehidupan yang selama ini bagiku tiada apa-apa. Keayuan cinta yang bersulamkan keikhlasan, tidak mampu untuk aku tafsirkan dengan pemikiran.Terlalu indah untuk dibayangkan.Aku tidak memahami.Bagaimanakah cinta mampu melembutkan hatiku yang keras umpama batu itu. Bagiku, cinta hanya satu dalam seribu. Terlalu jauh untuk dibandingkan.Cinta terlalu berbeza dengan apa yang pernah aku jumpa. Cinta telah berjaya mengubati hatiku yang sepi dan lara.Walaupun berulangkali melukai hati cinta,namun segalanya bagai tiada apa.Hatiku yang sentisa resah, cintalah yang sentiasa mendamaikannya. Cinta telah membawa aku ke satu dimensi yang berbeza. Cinta telah memberi harapan kepadaku untuk terus menjadi insane sentiasa terhehadapan.

Setelah begitu lama mengenali cinta, aku akhirnya terputus hubungan dengan cinta. Cinta hilang begitu saja secara tiba-tiba. Aku tidak tahu mengapa. Mungkin lupa ataupun aku telah menyakiti hati cinta secara tidak sengaja. Aku tidak berjaya mengesan cinta yang pergi entah kemana. Walaupun gigih berusaha namun cinta langsung tidak menunjukkan muka. Aku tidak berputus asa, tetapi balasannya tetap sama dan serupa. Aku masih tidak mengerti, mengapa cinta sanggup memperlakukan aku dengan sebegini rupa. Setelah semua hati ini telah ku persembahkan kepada cinta, namun aku jua yang akhirnya kecewa. Jiwa aku merintih-rintih sepi, mengenangkan nasib diri.Aku bagai mengejar mimpi yang tak pasti. Masa terus berlalu namun cinta masih tidak memperlihatkan dirinya padaku. Cinta!!! Dimanakah engkau sebenarnya?? Aku begitu rindu pada wajah dan telatahmu yang sentiasa mengisi kalbuku yang pilu. Walaupun diri ini tidak tahu dimana kau berada, namun aku masih berharap kita dapat bersua kembali seperti biasa… CINTA, adakah kau wujud sebenarnya?? Miyaaaaaa....

No comments:

Post a Comment